Istana Basa Pagaruyung

Istana Basa Pagaruyung
Hubungi kami 0126665436 untuk bersama merasai keindahan Ranah Minangkabau

Saturday 17 January 2015

PAKEJ PEKANBARU - BUKITTINGGI 4HARI 3 MALAM.

Kepada anda yang berminat untuk travel ke Bukittinggi melalui Pekanbaru,kami ada menyediakan pakej menarik untuk anda.
Disamping menjimatkan kos tiket kapalterbang (selalunya KL-Pekanbaru tambang murah Airasia) anda juga dapat menikmati pemandangan cantik dan menarik di sepanjang perjalanan dari Pekanbaru ke Bukittinggi.
Nikmati keindahan mukabumi Sumatera Barat dan Riau dengan flora dan fauna yang masih semulajadi.
Itinery program adalah seperti berikut:


DAY 1 : TIBA DI PEKANBARU – BUKITTINGGI ( L, D )

Anda tiba di airport SULTAN SYARIF KASIM di Pekanbaru, di sambut oleh wakil kami kemudian kita bertolak menuju Bukittinggi, rehat di perjalanan menikmati Tea dan LAPEK BUGIS ( kue traditional melayu ) kemudian meneruskan perjalanan dan makan tengah hari di local restaurant. Tiba di Payakumbuh kita melawat : KELOK 9, LEMBAH HARAU dan masuk hotel di Bukittinggi. Makan malam di local restaurant – Indonesian food AYAM PENYET.

 

DAY 2 : BUKITTINGGI – KOTO BARU  – PAGARUYUNG ( B, L,D )

Setelah sarapan kita melawat : SULAMAN ANNISA, SONGKET - PANDAI SIKEK, menikmati KEK NERAKA, SULAMAN PUTRI MINANG, BATU BERTIKAM, makan tengah hari di PONDOK FLORA – kedai makan di atas kolam ikan, melawat ISTANO PAGARUYUNG, MAKAM RAJA, BATU BERSURAT, KILANG KOPI KINIKO dan kembali ke hotel. Makan malam di restaurant pondok baselo – SUNDA FOOD ( SOP IKAN ).

( Optional menyaksikan persembahan budaya IDR 50.000/ PAX )

 

DAY 3 : BUKITTINGGI – MANINJAU – PEKANBARU ( B, L,D )

Setelah sarapan kita check out hotel, memulakan aktifiti, bergambar di JAM GADANG – LAND MARK BUKITTINGGI, dan terus melawat KELOK 44 – TASIK MANINJAU, makan tengah hari di local restaurant dan bertolak ke PEKANBARU. Makan malam di local restaurant, masuk hotel dan free program.

 

DAY 4 : PEKANBARU – AIRPORT ( B, L )

Setelah sarapan kita check out dan belanja oleh – oleh khas pekanbaru, dan makan tengah hari kemudian kami hantar ke airport. Tour selesai.

 Untuk maklumat harga pakej,sila hubungi saya di talian 0126665436 (call/sms/whatsapp) atau boleh email ke aziman68@gmail.com
 
Perjalanan dari Pekanbaru mengambil masa lebih kurang 5 jam.(dengan sambil melawat tempat2 menarik)

No comments:

Post a Comment