Istana Basa Pagaruyung

Istana Basa Pagaruyung
Hubungi kami 0126665436 untuk bersama merasai keindahan Ranah Minangkabau

Tuesday 25 April 2017

PEKANBARU -BUKITTINGGI TOUR 2017

Maaf dah lama tak update blog ni...Dah naik berabuk...huhuhu.
Ramai yang bertanya laluan untuk ke Bukittinggi Sumatera Barat.
Sebenarnya ada 2 laluan untuk ke Bukittinggi.
Melalui Airport Padang dan melalui Airport Pekanbaru. Anda boleh pilih mana2 yang dirasakan sesuai dengan masa anda anda.Dari Pekanbaru untuk ke Bukittinggi mengambil masa dalam 4-5 jam perjalanan darat dengan kereta.
Manakala dari Padang hanya mengambil masa 3jam sahaja (sambil berhenti melawat tempat2 menarik)
Anda juga boleh ambil flight dating dari Pekanbaru dan balik ikut airport Padang.
Saya sertakan itinery perjalanan dari Pekanbaru ke Bukittinggi:


 4 HARI DAN 3 MALAM

DAY 01  : AIRPORT – PEKANBARU – BUKITTINGGI  ( L , D )

Tiba di Bandara SULTAN SYARIF KASIM II, disambut oleh perwakilan kami , langsung melawat TENUN SONGKET MELAYU di PEKANBARU, dilanjutkan perjalanan menuju BUKITTINGGI dalam masa ± 5 - 6 jam . di pejalanan kita singgah ke DANAU LIMBUNGAN ( satu – satunya Danau buatan yang ada di PEKANBARU ) Makan tengahari di restoran tempatan.Perjalanan di teruskan menuju Bukittinggi.Tiba di BUKITTINGGI di jangka sebelah petang. check-in hotel berehat dan free program. Sebelah malam,kami akan bawa makan malam di lokal restaurant.

DAY 02 : BUKITTINGGI – MANINJAU ( B , L, D )

Setelah sarapan pagi di hotel, kita melawat : Taman Panorama LUBANG JEPANG melihat pemandangan NGARAI SIANOK yang sangat indah , KERAJINAN SILVER di Koto Gadang. Bertolak ke DANAU MANINJAU melewati DESA SUNGAI LANDIA dan KELOK 44,  RUMAH KELAHIRAN BUYA HAMKA, kembali ke Bukittinggi dan melawat Jam Gadang dan Pasar Atas untuk Shoping dan free program. Makan siang dan malam di lokal restaurant

DAY 03 : BUKITTINGGI – PAGARUYUNG - PEKANBARU (B,  L, D )

Setelah sarapan di hotel, kita melawat : SULAMAN ANISA DAN TENUN SONGKET PANDAI SIKEK, PDIKM, BATU BATIKAM, KUBURAN RAJO PAGARUYUNG, ISTANO PAGARUYUNG, makan tengah hari di PONDOK FLORA Restaurant, MELAWAT KILANG KOPI KINIKO, SULAM TERTUA HAJAH ROSMA. Perjalanan diteruskan menuju Pekan Baru dan dijangka sampai lewat petang.Check in Hotel dan free program.Makan malam dan siang di lokal restauran.

 

DAY 04  : HOTEL – AIRPORT ( B  )

Setelah sarapan pagi dan check-out hotel,kita akan city tour Kota Pekanbaru dengan mengunjungi Mesjid Raya Pekanbaru.Kemudian shopping ole2 Pekanbaru , singgah di KHADIJAH BOLU ,warung oleh – oleh khas Riau seperti : Bolu Kemojo, Lempuk Durian, Keripik Nenas, dan lain – lain. Makan tengahari (Optional-Biaya sendiri ).Tiba waktunya kami akan Transfer  ke Bandara Sultan Syariff Kasim II  ,tour selesai. Sampai jumpa di tour berikutnya.

(Tertakluk pada jadual penerbangan ke Kuala Lumpur)
 
Info lanjut: WA ke 0126665436

No comments:

Post a Comment